بیسیم چی محراب

افسر جوان جنگ نرم

بیسیم چی محراب

افسر جوان جنگ نرم

درد دل

 

رهبرا 

بوسیدن دست تو آروزی محال من *** من چه کنم تا شود چفیه تو مال من

نخبه و شاخص نیم من ، آدم عادی ام *** دست ابوالفضلیت تازه کند حال من

اللهم الحفظ الامام خامنه ای 


امر قافله صبر و بصیرت

 

چه بصیرتی دارد آقای ما.....

بصیرتی که بر تن ابرقدرت ها لرزه می اندازد....

بصیرتی که فریب خوردگان را جذب می کند.....

بصیرتی که وقتی پا به شهر عمه سادات می گذارد ، ذرات وجود قم را به یاد متبرک شدنش با قدوم حضرت معصومه می اندازد.....

بصیرتی که........

خوش آمدی آقا.....

بعضی ها فکر می کنند شما پا بر زمین شهر ما گذاشته ای ، ولی نمی دانند – یا «نمی خواهند» بدانند- که تو پا بر چشم های ما گذاشته ای.....

شما روی چشم های ما جا دارید....

فرمان بدهید ، جان هایمان که ارزشی ندارد...

چه زیبا می گفت آن بچه بسیجی که «آقاجان!خاک پایت توتیای چشم ماست...»

باید می مردیم از غصه و دق می کردیم وقتی که گقتی:

«این عمار»

ولی الان میلیونها عمار به نیابت از عمار علی ، نقش عمار سید علی را بر عهده گرفته اند..

ما خیلی کم توفیقیم آقا....

بسیج چیست و بسیجی کیست؟


اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم،
 چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم. در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.

به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام ونشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»(1) از دیدگاه امام بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

زنان آخر الزمان

 

بحث زنان آخرالزمان شامل روایات فراوانی میشود که در اینجا قسمت های کوتاهی از آن را یاد آور می شویم

در باب زنان آخر الزمان احادیثی هستند که حاکی از آن است که آنها زنانی هستند که در نوع پوشش,گرایش به پوشش های مردانه پیدا میکنند.به عبارت دیگر در آخرالزمان مرز جدا کننده زن و مرد عمدتا برداشته شده,و نوعی اختلاط فرهنگی به وجود می آید

محمد بن مسلم می گوید: به امام باقر(علیه السلام) عرض کردم: قائم شما چه وقت ظهور خواهد کرد؟ امام (علیه السلام) فرمودند: آن گاه که مردها خود را شبیه زنان نمایند و زن ها شبیه مردان شوند، آن گاه که مردان به مردان اکتفا کنند و زنان به زنان.(4)

در روایت داریم که پیامبر اکرم فرمودند:«لعن الله المترجّلات من النساء»؛خدا لعنت کند آن گروه زنانی را که سعی میکنند,حالت های مردانه به خود بگیرند.

مشخصه ی دیگری که برای زنان آخرالزمان ذکر شده این است که تلاش میکنند که نظر زنان دیگر را به خود جلب کنند. روایتی داریم که میفرماید«یتسمن النساء للنساء»؛یعنی زنان به جای اینکه برای شوهرشان خود را آرایش کنند تلاششان در جهت جلب توجه زنان دیگر است و خود را برای زنان دیگر می آرایند

پیامبر اکرم‏صلی الله علیه وآله آنگاه که به توصیف زندگی مردم در دوران آخرالزمان می‏پردازد اینگونه می‏فرماید: برای مردم روزگاری فرا می‏رسد که... دین و آئین آن‏ها درهم‏هایشان است و همت آن‏ها شکم‏هایشان و قبله آن‏ها زنانشان می‏باشد. رکوع و سجودشان برای مال دنیاست، در حیرت و مستی خواهند بود و نه مسلمانند و نه نصرانی.(5)

این که قبله شدن زنان به چه معنا است,شاید معانی گوناگونی داشته باشدیکی از احتمالات اینست که اداره امور و تصمیم های نهایی به عهده زنان میشود و مدیریت اصلی زندگی به دست آنان می افتد,یا اینکه شاید به این معنا که تمام تلاش مردان در جهت براورده کردن خواسته ها و تمایلات زنانشان میشود که هر دومورد آن در جوامع امروزی مشهود است.

در روایت دیگری آمده است که گاهی زنان به مسایل سوء,گرفتار میشوند و شرایط طوری میشود که اگر مردی بخواهد حفاظت و غیرتمندی برای حفظ ناموس خودش بروز بدهد,مورد سرزنش قرار می گیرد.معمولا مردها دعوت به بی غیرتی نسبت به نوامیس خود می شوند که البته این درخواستها را با طرح شبهات پیش میبرند و برای آنها از عناوینی مانند روشنفکری یا ریلکس بودن و عادی شدن استفاده مینمایند.

یکی از مسایلی که در احادیث درباره زنان آخرالزمان ذکر شده و امروزه به وضوح در جامعه قابل مشاهده است حضور زنان در عرصه های سیاسی است که در این حدیث به آن اشاره شده:

امیرالمومنین علی (ع) میفرمایند؛...و آن هنگامی است که زنها مسلط شوند، کنیزان تسلط پیدا کنند و کودکان حکومت کنند»(1)

« رأیت النساء قد غلبنی علی الملک و غلبن علی کل امر، لایؤتی الا ما لهن فیه هوی

هنگامی که زنها بر تخت سلطنت چیره شوند، و بر هر مردی چیره باشند، و جز خواسته آن ها عملی نگردد.(2)

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «و رأیت الناس یتخذن المجالس کما یتخذها الرجال»؛و زنان را می بینی که بسان مردان، مجالس (کنفرانس) راه می اندازند(3)

پی نوشت ها:

(1).کامل سلیمان، روزگار رهایی، ترجمه علی اکبر مهدی پور، تهران، نشر آفاق، 1408ق، ج2، ص 761 به نقل از بشاره الاسلام، ص 41و44

(2). محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص 259.

(3): محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص 257.

(4). لطف الله صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ص 292.

(5). محدث نوری، مستدرک الوسایل، مؤسّسه آل البیت، چاپ اول، ج‏11، ص‏379، ح‏22.

قسمتی برگرفته از کتاب موعود نامه,بخش زنان آخرالزمان

ظهور بسیار نزدیک است

 


اتل متل بسیجی

 

اتل متل بسیجی
همونکه بی‏قراره
از نامروتی‏ها
هزارتا قصه داره


یه روز یه اسبی داشت و
یه سنگر قشنگی
عکس امام و قرآن
روی دوشش،تفنگی


دلش پر از غصه شد
جنگ که به آخر رسید
غصه و درد و رنجش
یکی یکی سر رسید